יוצאים לטבע • מסלול החולות בגן לאומי אשקלון

רותי ליאור וליאור בן ברוך No Comments on יוצאים לטבע • מסלול החולות בגן לאומי אשקלון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אופי הטיול: בדגש טבע ונוף, פריחה בעונה, הסביבה החופית והים.
משך הטיול: שעתיים-שלוש שעות.
ציוד הכרחי: כובע, מים, נעלים נוחות.
ציוד רצוי: מגדיר ציפורים, מגדיר צמחים ומגדיר בעלי חיים.
דרגת קושי: מאמץ בינוני
סוג הטיול: הולכי רגל, מתאים למשפחות .
עונה מומלצת: חורף, סתיו, אביב.
סוג המסלול: סיור רגלי, חניה בגן לאומי אשקלון, מסלול מעגלי.
דמי כניסה: דמי כניסה בתשלום.

בטיול נגלה אזור חדש ומקסים המשלב טבע נוף ומורשת. נכיר את הסביבה החופית, הצמחים ובעלי החיים בה.

טיולנו מתחיל בכביש מס 4, פונים בכניסה הראשית לעיר אשקלון וממשיכים מערבה בשד' דוד בן גוריון עד הסוף ובכיכר פונים דרומה (שמאלה) וממשיכים עד הכניסה לגן הלאומי. משלמים, מצטיידים במפת הגן ונוסעים לכיוון החניה הסמוכה למרכז השירות, נחנה את הרכב ונתחיל.
מתחילים לצעוד לכיוון שביל החומה סמוך למדרגות המובילות לחומה מצד ימין ניתן להבחין בשרידי כנסיית סנטה מריה וירידיס מהתקופה הביזנטית (המאה החמישית לספירה), נטפס במעלה המדרגות ונגיע לתצפית יפיפייה כאשר מצד אחד העיר אשקלון העתיקה ומהצד השני העיר אשקלון המודרנית. נתחיל ללכת דרומה לאורך השביל כאשר סביבנו פרושים שרידי החומה שבעבר הקיפה את העיר אשקלון והגנה עליה מפני אויבים. יש להמשיך עם השביל עד שמגיעים לפיצול, ניקח את השביל דרומי (שמאלי) ונרד לכיוון החולות מכאן ואילך השביל מסומן ע"י שלטי הכוונה עד החזרה לשטח הגן הלאומי.

באזור החולות קיים מגוון רב של בעלי חיים כגון: שועל, תן, צבי, ירבוע, גרביל, שנונית החולות ועוד. תוך כדי הליכה ניתן להבחין בסימנים שהשאירו אחריהם בעלי החיים לאחר הפעילות הלילית- עקבות.

בנוסף, במהלך ההליכה תבחינו בוודאי בשפע הצמחים שיש: (הפריחה כמובן תלויה בעונה) חבצלת, נר הלילה החופי (ספטמבר עד אפריל), רותם המדבר (ינואר עד אפריל), אטד החוף (דצמבר עד אפריל), שיטה מלבינה (מאי עד דצמבר) ועוד. נמשיך במסלול נרד אל וואדי אברהם איתו נמשיך עד שנגיע אל השפך- חוף הים.

(שימו לב! קטע חוף זה אסור לרחצה, סוכת מציל ושירותי הצלה בעונה תמצאו מעט צפונה משם- ישנה ירידה מסודרת משטח הגן). בחוף הים אפשר לראות את רכסי הכורכר הייחודיים לחופי ארץ ישראל, ואת החולות אשר עברו דרך ארוכה עד הנה אל חופי הים התיכון. מסעם החל בהרי הגרניט הנמצאים באתיופיה, משם המשיכו למצרים דרך הנילוס אשר נשפך אל הים התיכון. חופי הארץ (בעיקר הדרומיים) משמשים את צבות הים החומות והירוקות אשר מצויות בסכנת הכחדה, כשטח להטלה והטמנת הביצים שלהן. מכאן תראו עליה מסומנת שתחזיר אתכם אל שטח הגן הלאומי ומשם ועד ולחניה הדרך קצרה. מומלץ להיעזר במפת הגן שקיבלתם בקופה ולשלב בטיול עוד ערכי מורשת הנמצאים בשטח הגן.
במהלך הטיול נלמד להכיר את סביבת החיים החולית. בית הגידול החולי שופע בבעלי חיים צמחים וכו'. אולם נוף זה הולך ונעלם משטחי הארץ ולכן, לנו כמטיילים החובה והזכות לשמור עליו.

אנא מכם, הביאו אתכם שקית לצורך איסוף הזבל, לכו אך ורק בשביל המסומן והשאירו את הטבע במקומו- אל תיקחו אותו הביתה!